فویل دارویی

بسته های بلیستر در صنایع مختلفی استفاده دارد، اما بیشترین و اصلی ترین استفاده را در صنعت داروسازی به خود اختصاص داده است


مزیت های استفاده از بسته بندی بلیستری برای داروها

 

اجازه بدهید قبل از پرداختن به مزیت های استفاده از فویل بلیستر به تعریف اجمالی فویل بلیستر بپردازیم.

فویل بلیستر چیست؟

فویل بلیستر متریالی است از ورقه آلومینیوم با ضخامت کم و بسیار ظریف که همه ما آن را در قسمت پشت بسته بندی قرص ها مشاهده کرده ایم این فویل ها که معمولا با تکنیک لمینت حرارتی و چسبی بر روی لفاف بسته بندی قرار میگیرد را فویل بلیستر یا دارویی میگویند. از جمله دلایلی که این متریال را در صنعت داروسازی ارزشمند کرده است می توان به بهداشتی بودن، جلوگیری از نفوذ گرد و غبار و هر عامل خارجی دیگر، استفاده و دسترسی راحت کاربر به محصول اشاره کرد. بهتر است بدانید پیشینه اولین مصرف فویل آلومینیومی به سال 1910 و همزمان با پیشرفت و توسعه فناوری دنیا صورت گرفت.
بسته بندی بلیستری متریالی است که این روزها درصنایع مختلفی استفاده می شود و از ویژگی های بارز آن می توان به حفظ تازگی محصول، جلوگیری از فساد زودهنگام ، ایمنی بالا در برابر تنش های محیطی و بطور کلی بسته به نیاز بازار و محصول، بسیار کاربردی می باشد.
همانطور که پیشتر اشاره شد بسته های بلیستر در صنایع مختلفی استفاده دارد، اما بیشترین و اصلی ترین استفاده را در صنعت داروسازی به خود اختصاص داده است. و اما چرا برای بسته بندی محصولات دارویی از متریال بلیستر استفاده می شود؟

مزیت های استفاده از بسته بندی بلیستری برای داروها

حفظ ترکیب دارو:

با توجه به حساسیت دارو در تولید و حفظ ترکیب شیمیایی آن و از آنجایی که محصولات دارویی به رطوبت، اکسیژن و نور حساس هستند، درصورت عدم بسته بندی مناسب، کارایی ترکیبات دارویی را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین فویل بلیستر انتخاب مطمئنی است جهت ایجاد مانعی که از قرار گرفتن در معرض عناصری که می توانند سبب تخریب دارو شوند جلوگیری کند.

محافظ ایمنی دارو:

از آنجایی که ساخت و ساز فویل بلیستر به گونه ای است که برای دسترسی به محصول، باید اقدام به شکستن فویل کرد، درپوشی کاملا ایمن و کارآمد هم برای دارو و هم به جهت سهولت مصرف کننده ایجاد می شود تا به دوز مشخص دارو دست یابد .
از طرفی بسته‌های بلیستری معمولاً مطابق با استانداردهای بسته‌بندی مقاوم در برابر کودک طراحی می‌شوند تاخطر مسمومیت کودکان را کاهش ‌دهد. حفره های زیربسته بندی بلیستر قابل تنظیم هستند.
قرص می‌توانند به طور ایمن بسته بندی شود تا در حین حمل و نقل، بسته‌بندی محصول آسیبی نبینند. بسته بندی بلیستر دارای پوشش چسب، مهر و موم حرارتی و همچنین قابل چاپ و سفارشی سازی می باشد.

سایر مزایای بسته بندی بلیستری:

– مقرون به صرفه و دارای امنیت بالا و سهولت حمل در طول مسیرکارخانه، قفسه فروشگاه تا منزل
– داشتن خصلت بی نظیر مقابله با اشعه ماوراء بنفش، رطوبت و آلودگی

بلیستر‌ها با جنس آلومینیوم در صنعت داروسازی با چند ضخامت و نوع انعطاف متفاوت بسته به نیاز مصرف کننده تولید می شود. در قرص ها دسترسی مصرف کننده به صورت فشاری می باشد تا دوزهای دارو از طریق پاره شدن فویل از قالب درپوش خارج شده و کاربر به آسانی به هدف خود برسد.این بلیسترها گاهی از آلومینیوم با میزان سختی کمتر استفاده می شود، که البته کمتر رایج است. و گاهی لازم می شود از فویل هایی استفاده شود تا مصرف کننده با قدرت نسبتاً بالاتری به دارو دست یابد. این سطح بالای مقاومت معمولا به آن دلیل است تا دسترسی کودک به دارو غیر ممکن شود.

فویل بلیستر
استفاده از تکنولوژی پیشرفته جهت بسته بندی دارو

خرید فویل بلیستر از شرکت معتبر

فویل های لفاف کاسپین با کیفیت بالا برای محافظت از محصول، سهولت در استفاده همچنین با کیفیت بالا تهیه می شوند. به همین خاطر است که مشتریان، فویل های آلومینیومی روکش شده ما را برای بسته بندی بلیستر انتخاب می کنند. فویل های لفاف کاسپین مقاوم در برابر رطوبت، بادوام، با ماندگاری طولانی و مهمتر از همه مقرون به صرفه هستند!
این فویل هابه صورت روکش شده، بدون پوشش و بسته به نیاز مشتری به صورت چاپ شده در دسترس است. پوشش های ارائه شده برای بسته های بلیستر شامل لاک و مهر و موم حرارتی می باشد.
لازم است بدانید چاپخانه لفاف کاسپین، قادر است بیش از 1000 رنگ فرموله شده یا رنگ سفارشی را بسته به رنگ سازمانی برند و یا رنگ درخواستی مشتری، در کمترین زمان و حداقل سفارش در بین رقبا بر روی فویل سفارشی چاپ کند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!